F.A.Q.

Het in gebruik nemen van de Watchi Kids en de App

1. Download de app om de Watchi Kids te bedienen

Voor IOS klik hier.

Voor Android klik hier.

2. Registeer u bij Watchi in de Wherecom K3 app.

Bij het opstarten van de app moet u een E-mail en wachtwoord invullen. Als u deze nog niet heeft aangemaakt, moet u zich eerst registeren. Vul uw eigen naam en email in. Druk bij Verificatiecode op krijg code (rechts). Er gaat een secondeteller lopen. Deze geeft aan dat er een mail met de verificatiecode naar u onderweg is. Vul de verificatiecode die u per mail heeft ontvangen in op de app. Vul de lijst aan met uw telefoonnummer en uw eigen wachtwoord. Druk op voltooid. U krijgt een bevestiging dat uw registratie is voltooid.

Bekijk ook ons instructiefilmpje over inloggen & registreren.

4. Voer de simkaart met de chip naar boven in de Watchi. Druk deze aan tot u een klik hoort.
5. Zet de Watchi aan.
6. Voer de pincode van de simkaart in.
7. De Watchi toont nu een QR-code. Als de Watchi dit niet doet, is er al een primaire gebruiker en kan deze u uitnodigen (lees punt 10.)

Bekijk ook ons instructiefilmpje over inloggen & registreren.

8. Druk op + aan de rechterbovenzijde van uw scherm.

Er zijn twee soorten gebruikers van de app. Een primaire gebruiker en een familielid of secundaire gebruiker(s). De primaire gebruiker kan alle Watchi-instellingen wijzigen. De familieleden kunnen meekijken maar geen instellingen wijzigen.

9. Watchi koppelen aan de app.

Als primaire gebruiker scant u de QR-code van de Watchi door op “Scan de QR code” te drukken. Als familielid (secundaire gebruiker) drukt u op “voer de uitnodigingscode in”)

Bekijk ook ons instructiefilmpje over het scannen van de QR-code.

10. Versturen en ontvangen van een uitnodigingscode

Druk als primaire gebruiker op het rad-icoontje rechts onder op het hoofdscherm. Druk op familieleden en druk op Nodig familieleden uit. Nu kunt u andere familie leden secundaire gebruiker maken door ze direct in te voeren met naam en mobiele nummer. Of u nodigt ze uit door een bericht dat per SMS naar de familieleden gestuurd wordt.

Het familielid ontvangt een SMS met een uitnodigingscode. Loopt nu de stappen 8 tot en met 9 nogmaals door als secundaire gebruiker.

Bekijk ook ons instructiefilmpje over familielid toevoegen.

11, Taal instellen Watchi

Standaard staat de Watchi op de Engelse taal. Wanneer u de bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, gaat u naar het scherm “Device”. Als u hierop drukt en dan naar beneden gaat, kunt u bij het tweede scherm de taal veranderen in Engels, Frans of Nederlands.

Bekijk ook ons instructiefilmpje over taal instellen

12. Wat gebeurt er met de gegevens die de Watchi verzamelt?

De gegevens die de Watchi verzamelt worden opgeslagen op onze beveiligde servers. Onze servers worden beveiligd en onderhouden door Amazon. Alle gegevens die door de Watchi worden verzameld, zoals positie en berichten, worden niet gedeeld, met derden of gebruikt voor reclame doeleinden. De gegevens in de mobiele app zijn alleen beschikbaar voor mensen die u een uitnodiging hebt gestuurd om contact te maken met de Watchi.

De Watchi hardware

Welke simkaarten en abonnementen ondersteunt de Watchi?

Watchi ondersteunt alle providers in Europa. Kies dus de provider met de beste aanbieding. Echter adviseren wij altijd een aanbieder met het grootste netwerk. Hierdoor is uw kind goed bereikbaar en is positionering nog accurater. De Grootste providers in Nederland met een eigen netwerk zijn KPN en Vodafone. Voor België adviseren wij Proximus.

Waarom heb ik een abonnement of prepaid simkaart nodig voor de Watchi?

Met Watchi kun je bellen en gebeld worden. Tevens heeft de Watchi een internetverbinding nodig om positiegegevens te verzenden.

Hoe bepaalt de Watchi zijn nauwkeurige positie?

De Watchi is een van de meest nauwkeurige trackinghorloges in de markt. Watchi maakt gebruik van positiebepaling middels:

  • Satellieten (GPS)
  • GSM-netwerk masten (LBS)
  • Draadloze modemconnecties (WIFI)

Hierdoor is de Watchi zowel binnen- als buitenshuis zeer nauwkeurig.

Is de Watchi waterdicht?

De Watchi is spatwaterdicht. Dit betekent dat hij tegen regen kan en er niets gebeurt als er water op komt. Maar bij zwemmen en onder water heb je het risico dat hij beschadigt. Dit komt omdat wij u de mogelijkheid bieden om de simkaart zelf te vervangen en te plaatsen. De simkaart zit achter een schuifje dat niet volledig waterdicht is te maken (zie afbeelding). Wij hebben deze keuze gemaakt omdat wij de vrije keuze van provider en abonnement belangrijker vinden dan de mogelijkheid om te zwemmen met een Watchi.

Hoe lang gaat de batterij van de Watchi mee?

De Watchi beschikt over de grootste batterij van alle kindertrackinghorloges  in de markt, namelijk 600 mAh. De meeste energie (en dus batterij) kost het verzenden van de positie. Dit kunt u bij de Watchi zelf instellen. Afhankelijk van deze instelling gaat de batterij langer of korter mee.

  • Hoge frequency; automatisch elke 5 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur: 24 uur
  • Medium frequency; automatisch elke 10 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur: 36 uur
  • Normal frequency; automatisch elke 30 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur : 48 uur
  • Batterij besparingsmode; automatisch elke 60 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur : 72 uur
Hoe groot is de Watchi?

Bekijk onderstaande afbeelding voor de afmetingen.

schermafbeelding-2016-11-02-om-11-07-36

Bestellingen
Ik heb een Watchi besteld. Wanneer krijg ik mijn bestelling binnen?

Wij streven ernaar om alle bestellingen die voor 10:00 uur zijn gedaan,  de volgende werkdag af te leveren.

Kan ik de Watchi retourneren als ik niet tevreden ben

Wij zijn aangesloten bij de stichting webwinkelkeur en voldoen aan hun voorwaarden. Indien u niet tevreden bent over de Watchi kunt u deze binnen 14 dagen retourneren. U krijgt dan u gehele aankoopbedrag terug. zie de retourneren pagina voor meer informatie.

Garantie

Wij hanteren de wettelijke garantietermijn van 24 maanden.

Problemen oplossen

Mijn Watchi blijft zoeken…

Als u een prepaid Sim kaart gebruikt moet u deze vaak eerst activeren. Dit doet u door de Sim kaart in een telefoon te stoppen en hier 1 keer meer te bellen of een bericht te versturen. Vaak ontvangt u dan gelijk een sms van de provider. Stop nu de sim kaart weer in de Watchi start opnieuw op.

Het klepje van de sim kaart gaan niet dicht.

In dat geval zit de sim kaart verkeerd om in de Watchi. Stop de sim kaart met de chip naar boven in de Watchi.

Heeft u meer vragen?

U kunt altijd contact opnemen via +31 (0)70 2143221 of een email naar service@watchi.nl.